Dag 1: Vliegen naar Afrika (Kenia)

27 juli 2015

Vandaag is het eindelijk zover, ik ga op reis. Met een groep van 10 jongeren en 2 begeleiders ga ik naar Rwanda. De begeleiders zijn Renate en Matthijs. Renate was vorig jaar ook mee naar Rwanda met een groep jongeren. Gisteren is er in de kerk nog voor me gebeden en hebben we ‘Ga met God en Hij zal met je zijn’ gezongen. Een hele leuke verrassing was dat het geld van de collecte naar Mwana Ukundwa gaat.

Mwana Ukundwa is de partnerorganisatie van Kerk in Actie en zit op 4 locaties in Rwanda: Kigali, Birambo, Butare en Koyonza. Mwana Ukundwa is opgericht door mama Rose, waar ik later nog meer over zal schrijven. Alle vier de locaties gaan we bezoeken deze 16 dagen.

We vliegen met Kenya Airways richting Nairobi, om daar op het vliegtuig te stappen richting Kigali. Het vliegtuig is heel groot en we hebben een scherm met o.a. games, films en muziek. Halverwege de avond en in de ochtend krijgen we een maaltijd en tussendoor nootjes.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl